monikaronning

Sol & dröm!

Solen skiner ytterligare en dag, vilket är så inninorden skönt! Funderar på ifall man ska ta med sig en kopp kaffe och en bok till balkongen sen! Bara solen når balkongen vill säga, för just nu är det skugga! En jacka vore nog att rekommendera!

Inatt drömde jag massa sjuka grejer! Om min flygresa till Polen i april! Jag ska flyga från Skavsta, vilket innebär att jag ska till Stockholm för första gången i hela mitt liv! Hur det ska gå återstår att se! Förrhoppningsvis hittar jag på Centralstationen där! Men åter till drömmen nu.

Ida, Robin och jag skulle till Polen! Först gick vi på ett flygplan, ett propellerplan rättare sagt, men när vi är uppe i luften efter två startförsök så kommer vi på att detta är ju fel plan! Detta skulle nämligen till medelhavet någonstans, så planet fick landa och vi gick av! Därefter tog vi tåget till Jönköping! Robin blev tillsagd av lokföraren för att stod och hoppade hela tiden, så sen satte han sig! När vi väl var framme i Jönköping tog vi buss till Skavsta där jag kom på att Ida och Robin inte alls kunde följa med, för då hade de ingenstans att sova när de kom fram! Skavsta flygplats var förresten ett stall, och man var tvungen att gå igenom stallet för att ta sig till flyget! Där någonstans slutade min dröm för jag vaknade av min väckarklocka! Jag är ganska bra på att drömma konstigt!

När jag var liten drömde jag världens konstigaste grej! Jag och Ida blev jagade av några männsikor nere på savannen! Ajda och jag stod vi ett träd, ett riktigt typiskt savannträd, och sa att vi måste skiljas åt, så att de inte får tag på oss! Men såklart fick de tag på mig sen ändå! Och precis när de ska dra av mig tånaglarna, som var lika värdefulla som elfenben, så vaknar jag med ett ryck och har svinont i tårna! Skumt alltså, men fruktansvärt roligt! Kanske slog jag i tårna i väggen innan jag vaknade och därav smärtan i tårna!

Ha en bra dag , gott folk!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback