monikaronning

Melodifestival

Jag är nöjd, Anna blir Sveriges bidrag till ESC! Fast jag var nöjd bara inte Darin vann! Dock tycker jag Neo borde gått vidare från andra chansen! Då hade det blivit andra bullar!

Sen så var detta med roliga historier, jag ligger back! Därför får det bli en enda lång istället.

En blondin och en advokat sitter bredvid varandra på ett flyg från Los Angeles till New York. Advokaten frågar blondinen om hon vill leka en rolig lek. Blondinen, som är trött och bara vill ta en tupplur, tackar artigt nej och vänder sig mot fönstret för att slumra lite.
Advokaten är påstridig och säger att leken är jätterolig och väldigt lätt. Han förklarar att "jag ställer en fråga till dig, och om du inte kan svara så får du böta fem dollar och vice versa."
Återigen tackar blondinen nej och försöker sova. Advokaten, som nu blir påstridg säger: " okej, om du inte vet svaret så betalar jag dig femhundra dollar."
Detta fångar blondinens intresse, eftersom hon antar att advokaten inte kommer att ge med sig så hon går med på att leka hans lek.
Advokaten ställer första frågan: "hur långt är det mellan månen och jorden?" Blondinen säger inte ett ord utan gräver bara i sin plånbok, plockar upp en femdollarsedel och ger den till honom. "Okej" säger advokaten. " Nu är det din tur."
Hon frågar advokaten: "Vad är det som går upp för en backe med tre ben och kommer ner igen med fyra ben?"
Advokaten ser fundersam ut, tar fram sin dator och söker där efter ett svar. Han kopplar in sin mobil och söker svaret på nätet, utan resultat. Frustrerad skickar han e-mail till alla sina vänner och kolleger, men ingen av dem vet svaret. Efter någon timme väcker han blondinen och räcker över femhundra dollar. "Tack!" svarar hon och somnar om igen.
Advokaten, som nu är både irriterad och nyfiken, väcker återigen blondinen och frågar: "Nå? Vad är svaret?"
Utan ett ord gräver blondinen fram ännu en femdollarsedel , ger den till advokaten och somnar om igen!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback