monikaronning

Resfeber

Min pappa alltså... Det finns inte många personer som är som honom! Hans idéer kan slå det mesta och nu ska ni få höra på ytterligare en! Om tre veckor åker vi till Polen, pappa och jag. Pappa längtar verkligen! Det enda han pratar om är resan och hur fantastiskt roligt det kommer bli. Pappa har inte varit där på fyra-fem år, så han tycker det ska bli jättespännande. Han pratar på om hur han kommer kunna se alla förändringar som skett de senaste åren, vilka hus som byggts upp eller renoverats, förändringar på människor som vi känner, vilka nya korvar som säljs i charken och vilka nya varor som tagits in i affärerna.
 
Eftersom vi åker buss brukar vi alltid ha med oss någon mat så att vi inte svälter på bussen. Vanlig mat att ha med sig är äggmackor, lite frukt, kanske lite kall kyckling, dricka och lite godis. Men hör på det här!! Pappa har kommit på en ny idé. Han tyckte att äggmackor var en usel idé och han hade en mycket bättre! Pappa ska ha med sig korv med bröd....... Kall korv och bröd? På en buss? Tror jag gömmer mig när han plockar upp den där maten! Imorse kom han på den briljanta idéen att det kanske var bättre med såna där franska korvbröd. Då kunde han ju ha med räkost och stoppa i brödet först.
 
Som sagt, han har sina idéer... Jag tänker i alla fall hålla mig till äggmackorna, känns mycket bättre!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback