monikaronning

Kursstart

Kursstarten och föreläsningen vi hade var spännande. Mina förväntningar kring kursen är ganska höga eftersom det är så många spännande ämnen som kommer tas upp. Svenska som andraspråk, grammatik, läs- och skrivmetoder är några av de pusselbitar kursen kommer innehålla. Kursen kommer innehålla en tenta, en examinationsuppgift, lite redovisningar och några seminarium men det gör mig inte så mycket. Det är bara att vänja sig vid att ha mycket just nu, ingen idé att klaga liksom. Läraryrket kommer förmodligen vara tusen gånger stressigare men det gör mig liksom inget. Det är ju detta jag vill pyssla med. Just idag är allt fantastiskt, jag längtar tills jag är klar! 
 
Jag ska inte sticka under stolen med att jag vissa dagar funderar på vad jag håller på med. Jag tror det är viktigt att berätta om den sidan också. Att inte bara sitta och berätta om hur bra läraryrket är och om hur jag absolut valt rätt yrke för det är inte så det är varje dag. Alla har rätt att tvivla och alla har rätt att vara öppna med det. Vet att vi satt i studiegruppen under första året och efter första praktiken sa en av mina studiekompisar att hon var osäker på hur man ska klara av yrket och på om hon valt rätt. Alla instämde i hennes tankar och sen sa vi att det är viktigt att delge varandra om sådana tankar också!  
 
Sammanfattningsvis tror jag i alla fall att kursen kommer bli fantastisk och jag ska lägga ner hela min själ i att vara påläst inför varje lektion(eller åtminstone försöka) och läraryrket är spännande, jobbigt och ingen dag är den andra lik!
 
Passande bild som jag hittade hos Becca! http://thebecca.blogg.se



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback