monikaronning

Levande

Jag har överlevt veckan som innehållit massa känslor. Kan inte förstå att tio år kan gå så fort men ändå så sakta... Igår åkte jag och min bror ut till mammas grav, vilket på något sätt gav mig ett lugn. Vi vattnade, lade blommor vid graven och stod där en stund.
 
I onsdags skrev jag tenta vilket gick bra. Om jag inte fick godkänt på tentan skulle jag bli väldigt förvånad, det alternativet finns inte på min världskarta liksom.
I torsdags firade jag i alla fall att terminen var över med Daniel och Peter. Vi gjorde en mini-barrunda typ. Först satt vi på Glada Ankan och sen gick vi till Koriander. Det var jättetrevligt och vi satt och drack vin och öl och diskuterade och iakttog människors dansstilar. Mycket underhållande!
Sen i fredags har jag befunnit mig i Åmål. Härligt att bara få vara här, umgås med familjen, ta promenader och sitta och käka frukost ihop. När vi besökte mammas grav tog David och jag oss en runda i Bengtsfors. Vi hälsade på massa människor, käkade glass och kollade lite i affärer. Eftersom Bengtsfors är pyttelitet så tog detta max 30 minuter. Sen åkte vi förbi godisfabriken i Bengtsfors och där var det kö!!!! Tydligen hade det kommit en hel busslast med godissugna pensionärer. För att vara Bengtsfors kan det kallas folksamling!
 
Idag har jag tagit det lugnt, hälsat på Milla och David som äntligen hittat tillbaka från Sveriges norra delar och planerat lite inför morgondagens jobb. Att få träffa Milla och David igen var fantastiskt trevligt! Vi monterade ihop möbler och drack kaffe.
 
Imorgon blir det dags för den första av tre dagars jobb. Ska bli sjukt roligt och intressant att få arbeta i min praktikklass. Har inte träffat dem sen i höstas och det ska bli kul att få se hur mycket de lärt sig och hur mycket de växt! På torsdag ska jag med på deras skolavslutning. Kan inte riktigt förstå att det redan är tre år sen jag började hos dem. Hösten 2010 gjorde jag min första termin på universitetet och därmed min första praktik. De gjorde sin första termin i årskurs ett. Nu är skillnaden att jag gör min sista termin till hösten medan de har många år kvar i skolan. Crazy!
 
 


Becca

Lycka till på jobbet under veckan! :D

Svar:
None None

2013-06-10 / 00:04:50
BLOGG: http://www.thebecca.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback