monikaronning

Glossybox

Fick ju min första Glossybox förra veckan som jag tänkte göra en liten recension på. Den här månadens box kallades för The black box och var en svart box med en rosa rosett på. Spänningen var oooooooliiiiidlig, som Peter Harrysson skulle ha sagt, när jag skulle öppna den!
 
Den första produkten var i alla fall en hårolja från Maria Nila Stockholm som det stod så här om: 
En svensk vårdande hårolja med lingonfröolja som innehåller antioxidanter som skyddar mot fria radikaler. Absorberas snabbt och gör håret smidigt och glansigt utan att bli fett.

På riktigt alltså! Vilken storhöjdare! Jag älskade den från första stund! En liten klick i handen och masseras det in i det nyduschade håret, fantastiskt! Den lovade vad den höll och håret blev smidigt och lent. Skulle verkligen kunna tänka mig att köpa en flaska med den här håroljan.
 
Nästa produkt var en bodylotion från LUSHLushs bästsäljande gör skäl för sitt namn med en mix av havre, vetemjölk, rosvatten, olivolja och kakaosmör som tillsammans med eteriska oljor lugnar och återfuktar din hud på djupet.
Precis som föregående produkt blev denna också en favorit så fort jag använde den. Den har en spännande doft som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Kanske är det blandningen av ovanstående innehåll som gör det men på något sätt luktar den bekant. Enligt LUSH själva är alla deras produkter inte testade för djur, vilket är en pluspoäng i sig såklart!
Tredje produkten var från Modelco och en läppenna som det stod följande om: Fixa det perfekta "plutet" och en illusion av fylligare läppar. Bivax skyddar tillsammasn med kakao- och sheasmör. Appliceras lätt utanför läpplinjen. Extra plus för inbyggd vässare.

Läppenna känns som ett annat årtioende för mig. Helst skulle man ha en väldigt mycket mörkare läppenna och ett ljusare läppstift såklart... Så ja, att en läppenna med en halvkonstig färg var med i månadens glossybox kändes väl lite sådär. Men som sagt, ett extra plus för den inbyggda vässaren! Kommer använda den till min kajal istället.
Baptistes torrshampoo fanns också med boxen. En klassiker och "bäst i test-vinnare" som ger ditt hår en nytvättad känsla, perfekt för att fräscha upp håret mellan tvättar. Spraya i rötterna för omedelbar uppfräschning och volym. Eftersom jag aldrig har testat på torrshampoo så ska det bli väldigt spännande att göra det någon dag framöver! Jag har hört att Baptistes torrshampoo ska vara väldigt bra, så mina förväntningar är ganska stora på det! 
 
Till sist så har vi ytterligare en produkt från Modelco och det är något av det skummaste jag någonsin sett tror jag? Det är en gel som kan användas som både rouge och läppglans. Få den perfekta illusionen av naturligt rosiga kinder samt ge en fin färg till läpparna som varar länge. Gelformulan duttas på i ytterst liten mängd över såväl kinder som läppar. I en väldigt lila färg dessutom ska detta kunna användas till både kinder och läppar? Redan där låter way to crazy för mig alltså! Vågade bara dutta på läpparna och det blev lila, väldigt lila! Förmodligen den grej som jag tyckte sämst om i glossyboxen! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback