monikaronning

Fadderhäng och campusfest

Inte mycket aktivitet i luckan här men i livet är det desto större ruljans! 
Onsdag: Skola till halv fyra, fika på stan med Becca, Daniel och Emil och sen drog Emil och jag till Stina och Christer dit Peter kom.
Torsdag: Åkte till Bergvik med Stina, fikade med Becca och Daniel och sen drog vi till Becca och kollade på eurovision med Emil och Stina också.
Fredag: Lunch på stan med gänget, tvätt- och städdag och på kvällen kom Lina för att laga mat ihop.
 
Det har varit riktiga kanondagar och lördagen fortsatte likadant! Vi hade fadderhäng så vi tävlade om vilken musikgenre som skulle bli vårt nya tema och eftersom vi kom sist fick vi också välja sist. Vårt tema blev i alla fall K-pop. Koreansk popmusik, som Psy ungefär! Kommer nog bli awesome. Det blir ju vad man gör det till! Solen värmde på bra igår och jag vet inte hur många gånger folk påpekade att jag hade bränt mig igår men lyckligtvis för mig så gör det inte ont. Det är bara lite varmt men det är okej! 
 
Efter allt lekande dansade vi en dans som vi fixat för att tävla om i vilken ordning vi ska få välja färg på våra t-shirtar och då kom vi i alla fall inte sist utan femma. Så nu har vi några dagar på oss att fundera ut vad vi vill ha. När även dansandet tog slut drog vi till Carro och grillade korv. Vi påbörjade även någon sorts mellanfest med mycket skratt och många skålar! Sjukt roligt var det!
 
Jag tror klockan var runt halv tio när vi till sist drog upp till Campus där den traditionella campusfesten höll till. Alla hus på campus har fest! Jäääääääääääklar, vad roligt jag hade! Vi dansade, satt på taket och tittade på soluppgången, hoppade runt, skrattade, minglade och hade så fantastiskt roligt! Festen tog väl slut vid fem på morgonen tror jag? Helt förklarligt är jag väldigt trött idag men det var det värt! 
 
Kvällens mål är att få i sig mat och plugga lite inför morgondagens fältstudie då vi ska ha utematematik och geometri med en årskurs trea. Veckan som kommer är väldigt fullspäckad! Den innehåller skola, jobb, plugg, trerätters middag hos Stina och grillfest! Jag längtar lite tills fredag alltså! Då är inlämningarna inne, de första gå-bredvid-dagarna avklarade! 
 
Ha en bra vecka!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback