monikaronning

Trerätters

Fördelen med att ge vänner kokböcker i födelsedagspresent är att man sedan kan bli bjuden på mat. Emil och jag gav Stina Halv åtta hos mig-kokboken när hon fyllde år och igår fick vi njuta av en fantastisk meny! Vid sju stack jag till Stina och förrätten var en laxceviche med bland annat mango i. Det var lax som marinerads i lime och till detta var det olika grönsaker och mango. Huvudrätten var kronbiff med rotfruktspuré, viltsås, sparris och kantaraller och efterrätten en blåtopp med fras och sting i. ÅH HIMMEL OCH PANNKAKA!!!! Mina smaklökar befann sig i himmeln hela kvällen! Blåtoppen var en parfait, typ som glass, med whiskey i (om jag inte minns fel) som smakade jättegott. Det kommer en bild på blåtoppen så småningom. Den där laxcevichen tog jag taberaset på runt tolv när Christer kom hem efter att ha dömt fotboll. Satt lika fint i  kistan då som tidigare under kvällen.
 
Vi satt och pratade väldigt mycket galenskaper, skrattade, lyssnade på musik och hade det jättetrevligt
Tack Stina för en fantastisk kväll ♥
 
Om cirka en och en halv timme bär det av på mer festligheter. Nämligen till en grillfest hos Edith och Malin!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback