monikaronning

Första dagen!

Gårdagen var helt fantastisk! Först var jag med på rundvandringen för våra nya lärarstudenter på universitetet. Becca och jag hade en grupp som vi gick runt med och jag tror det gick ganska bra?

Efter det stack jag hem, tog en dusch, käkade mat och sen drog jag till Daniel där vår grupp skulle förfesta! Taggade till tusen stack vi sedan till torget och fick ganska många nollor! Vi var i alla fall ett skönt gäng och resten av nollningen kommer nog bli toppen!

Nollning 2012

Jag förstår inte riktigt hur det har gått till men helt plötsligt är jag framme vid den dagen som jag väntat på enda sen i våras? Idag börjar nollningen och det ska bli fantastiskt roligt! Vädret är kanon så förhoppningsvis kommer det mängder av nollor ikväll när vi ska träffas på torget! Det kommer bli två underbara veckor.

Karlstad

Jag är så nöjd över att vara tillbaka i Karlstad! Efter att ha packat bilen med både cykel(!) och väskor och sen en snabbvisit på Willys är jag äntligen tillbaka. Pappa och David skjutsade upp mig igår. Nu ser min lägenhet ut som ett slagfält. Kläder och grejer överallt. Dessvärre kommer den få göra det till ikväll. Jag prioriterar andra saker, som att till exempel bli bjuden på hotellfrukost, ett besök på IKEA, planera nollning och träffa vänner!

Likt ett barn som väntar på jultomten...

... väntar jag på morgondagen. Då åker jag tillbaka till Karlstad! Som tur är får jag skjuts upp av pappa vilket jag är verkligen är tacksam för! Att åka tåg med alla mina sjuttioelva väskor och påsar vore inte allt för roligt.

Minisemester i Polen!

Magda, jag och hennes två kompisar Natalia och Krzystof drog ju på en liten minisemester. Asmysigt och roligt!

Bilder

Min kusins hund
En äldre variant av en polsk taxi. Taxin har till och med kvar den gamla svarta registeringsskylten.
Delar av släkten på utflykt! Från vänster bak; Kusinerna Marek, Magda och Piotrek.
 Nästa rad; kusin Ela, morbror Marcin och pappa. Längst fram sitter min morbrors tjej Irena.

En av Krakows shoppingcenter. Tre våningar högt och megastort!

Bielsko

BAH!

Tror inte riktigt att jag har återhämtat mig från resan än... Igår lyckades jag att tappa saltburken rätt ner på diskbänken bredvid spisen. Tur att jag inte spräckte hällen och att jag inte tappade all salt i köttfärsen som stod och puttrade. Saltförgiftning deluxe. Men inte nog med det. Idag lyckades jag tappa ut kaffeburken. Lyckades dock rädda ganska mycket. Som tur var!

Åmål!

Trots att jag inte ens spenderat ett dygn i Åmål än känns det som om jag har varit här i flera veckor! Det känns mysko att jag igår fortfarande var i Polen. Jag har haft en underbar "semester" i Polen som vanligt och jag längtar redan tills nästa år!

På tisdag åker jag tillbaka till Karlstad! Fram tills dess ska jag hinna med att besöka jobbet för att fixa med lite grejer, träffa mina vänner och hinna umgås med familjen innan jag kör fullt ös med skolstart och nollning de kommande veckorna!

Tjing!

Hejda Polen!

Imorgon aker jag hem. Kanns bade bra och daligt. Tur att jag vet att det kommer handa massa roliga saker nar jag kommer hem, annars hade det varit annu mer pest och pina.

Jag har haft sjukt bra veckor har i alla fall. Trots att jag varit har i 3,5 vecka kanns det som om jag bara varit har i tva typ. Tiden har gatt sa fort! Menmen, nu ar det dags att dra hem... Att aka buss i typ 24 timmar ska bli skitkul ;) Tur att jag fortfarande har kvar bocker och kurslitteratur att lasa!

Vi hors nar jag ar i Sverige!

Regn

Forsta dagen med bara regn och typ 17 grader. Har bara hallt mig inne idag for jag fryser. Brr!! Till raga pa allt skar jag sonder langfingret imorse. Skulle skiva gurka pa ett sant dar brade och skar av nagra lager med hud. Har bytt plaster tre ganger idag och anda har det blott igenom. Dessvarre sitter saret precis i en bojning vilket gor att det kommer ta sin tid att laka.

Tjo!

Levande!

Eftersom det har varit dodstyst har de senaste dagarna tankte jag meddela att jag lever.
Helgen var askul! Min kusin och jag tillbringade helgen med tva av hennes kompisar, Natalia och Krzystof. Vi solade, badade och hittade pa bus hela dagarna. Bilder kommer sa smaningom, nar jag kommit hem!

I  mandags akte min morbror, hans tjej, mina tva kusiner och jag till min kusin med familj. Valdigt trevligt det ocksa fast efter att ha sovit pa en for tunn madrass i tva natter ska det bli fantastisk skont att fa sova i en riktig sang inatt!