monikaronning

Sista terminen

För tre år sen började jag studera till lärare på Karlstad Universitet. Då visste jag att jag hade tre och ett halvt år kvar, sju terminer, kvar tills jag skulle vara färdigutbildad. Det kändes som om världens längsta tid, ett halvår längre än gymnasietiden. För tre år sen bodde jag hemma och jag visste knappt vem jag var. 
 
Idag börjar min sista termin. Den kommer innehålla examensarbete och slutpraktik. Jag längtar tills jag skrivit klart arbetet och tills jag kan påbörja slutpraktiken som jag kommer göra i en årskurs etta på 13 elever. 
 
Idag har jag dessutom bott i Karlstad i två år. Under denna tid har jag hittat mig själv. Karlstad och allt som hör till har bidragit till detta. Jag har träffat människor som jag vill ha kvar i mitt liv för alltid.Det sista året har varit ett av de bästa åren i mitt liv fyllt med allt som hör livet till. 
 
Hösten kommer bli toppen. Jag ska passa på att njuta av allt vad som studentlivet innebär. Fester, plugg, vänner, en flytt och en hel jävla massa andra påhitt! 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback