monikaronning

Vuxen på riktigt

Ett inlägg om fredagen kommer så småningom. Jag har inte prioriterat bloggen min sista helg som "mellanting". Då var jag ju varken student eller arbetande. Spenderade helgen med Becca i alla fall! Pizza, ananaspaj, alfapetspelande, träning och fram-och-tillbaka-åkande sammanfattar nog helgen bra! 
 
Idag började jag arbeta i alla fall. Det har varit en hel del att tänka på. Allt är nytt; elever, skola, rutiner och tusen ting till. Det är en hel del småsaker som har fixats. Jag har hämtat nycklar, arbetsdator + väska, lämnat in tystnadsplikt, arbetsavtal, lärt mig mängder av småsaker, lärt mig de flesta namnen, planerat resten av veckan med mera. Jag längtar lite tills den här veckan är klar. Då har jag gjort en vecka och en av varje dag. Det innebär att jag nästa vecka vet lite mer än jag vet denna veckan. Härligt! Längtar ännu mer till sportlovet. Inte för att jag är ledig i en vecka (även om det också blir skönt) utan för att jag har kommit in i arbetet då. Dit är det fem veckor och fem veckor lång var min senaste VFU-period. Detta kommer gå jättefort! 
 
Hejsvejs!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback