monikaronning

Vilken vecka!

Det har varit en lång vecka men en jävligt bra en. Praktiken har varit kanon som vanligt. Ibland får man möta en ny händelse och lära sig hur man ska hantera händelserna. Ibland sker saker man ALDRIG räknat med. Ojojoj, säger jag bara. Klokare blev jag i alla fall. I tisdags klippte jag klockor.. Jag har fjorton elever. Varje elev skulle ha tolv klockor och tolv texter som sedan skulle paras ihop. Dels klippte jag ut dem i papper och sen när de lamineras. Som tur var det uppskattat och de gillade att arbeta med det! På en annan lektion utbrast en av eleverna "kolla, klockan är elva nu!" Då blev jag nöjd! Jag har fått styra upp luciatåget som min klass skulle ha för föräldrarna. De var så duktiga. Vilka elever! De sjöng så fint och högt och föräldrarna var imponerade av dem! Så otroligt roligt. Hade tårar i ögonen när de var klara. 
 
I torsdags kväll drog jag till Karlsta en sväng för att vara med på spelkväll. Vi körde julklappsspel, charader och lite annat och åt massa gott! Sanna och Mattias var lika toppen som värdar som vanligt. 
 
Nu till en av veckans höjdpunkter(förutom luciatåget). JAG HAR FÅTT JOBB!!! Förra veckan var jag på en intervju och igår fick jag reda på att jag fått en tjänst. Tror det är världens bästa julklapp! 7 januari ska jag på en studiedag, träffa arbetslag och planera inför våren och sen börjar jag på riktigt den 20 januari. Wohoo!
 
Ha en bra dag!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback