monikaronning

Gammal och gaggig!

Oh my! Jag har levt i 23 år idag. 23 år och några timmar. Efter en långdragen förlossning kom jag till slut ut. Mamma började få värkar på fredag, åkte in till sjukhuset, fick åka tillbaka hem, åka till sjukhuset på söndagen och sen kom jag ut tisdag morgon. Pappa satt och berättade om förlossningen i helgen. Han berättade om att mamma fått bada för att lindra smärtan, om massageälgen, om när mitt hjärtpuls sjönk och när det kom in fyra läkare i, vad pappa säger, rymddräkter. Plus att det stod tre sköterskor där inne också. Lätt förlossning, vad är det? 
 
Nåja, 23 år var det. Närmare 25 än 20. Mycket har jag varit med om och mycket mer ska jag vara med om. 
 
Igår fick jag nyckeln till den nya lägenheten! På söndag flyttar jag på riktigt. Då kommer pappa och lillebror och hjälper till! Igår hade jag dock en liten picknick i lägenheten med Becca och Stina! Vi hade ju en golvfika hos mig för några veckor sen och då bestämde vi att när jag fått lägenheten så skulle vi ha picknick på golvet. Så med en ryggsäck, en annan väska och en påse med mat åkte jag upp till lägenheten igår. Det var så mysigt! Becca tyckte det var hemtrevligt trots bristen på möbler och det bådar ju gott! Jag är nog lite kär i lägenheten, i mitt pyttelilla kök, i mina stora vardagsrumsfönster, i parkettgolvet och mitt badrum. Fick presenter från dem i går! Av Becca fick jag två nagellack och en mugg som såg ut som en uggla och av Stina fick jag presentkort på bio, en flaska mousserande vin och oliver. Oliverna hade hon köpt i Grekland men glömt bort att ge mig dem. Stina hade med ett paket från Christer också, popcorn! Smakade kanonbra på kvällen efter alla mackor och te.
 
Idag ska jag upp till universitetet för att träffa min handledare och ikväll ska jag på bio med Becca. Däremellan ska jag både packa och plugga!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback