monikaronning

Nytt inlägg, nytt år !

För att komma bort från plugget en sväng, vilket jag egentligen inte borde, bestämde jag mig för att skriva detta inlägget. Nu låter det som om något baouta- (skriver man så? baouta? jaja, mega) -intressant och viktigt skulle komma. Men ha inte för stora förhoppningar gott folk! (förstoppningar tänkte jag där, har någon berättat för er att jag har världens sämsta humor?)

En morgon i december när jag var påväg till universitetet bestämde sig lokföraren att liva upp stämningen bland de trötta resenärerna då klockan var halv sju på morgonen. Han ropade ut så glatt:

Ja, god morgon alla tomtenissar! Detta är tomten längst fram som talar...

Sedan fortsatte han med sitt tågprat som inte var så intressant. Men just det där gjorde nog alla personer på hela tåget glada! Alla satt och småfnissade för sig själva. Det där gjorde min dag!

Kanske dags att fortsätta på min inlämning? Vore ju skönt om den blev klar någon gång.

Gott Nytt År förresten! Nu går det äntligen mot ljusare tider som pappa brukar säga!




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback