monikaronning

Det här med blommor...

En av mina gröna växter protesterar. Brukar det inte vara de som ska vara lättast att sköta? Misstänker dock att den gör uppror för att den står i mitt vardagsrumsfönster, där solen inte riktigt når den. Därför bytte jag idag plats på några växter, så nu hoppas jag att fröken krukväxt bestämmer sig för att låta bladen växa ut!

Men några blommor som trivs hos mig är i alla fall orkidéer. De blommar om och blommar om igen och igen! Tur är väl det, för de är fasligt vackra! Jag har fyra stycken orkidéer och tre av dem blommar just nu.

En mindre glad växt.

Två glada orkidéer!



ida

vår ena gjorde typ samma sak, tappade alla blad. men nu har dom växt tillbaka igen :)

2012-03-11 / 17:06:53
BLOGG: http://idamarielle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback