monikaronning

Onsdag!

Idag har jag varit på två föreläsningar som var motsatser till varandra. Den första var jätteintressant med både teori och praktik medan den andra var så tråkig och ointressant så jag satt och körde ordlekar mer än halva lektionen. Hur kan något som Vygotskij bli så tråkigt? Jag som tycker att hans teorier är fantastiska egentligen och som försöker att planera ur hans synsätt varje gång jag ska ha lektion. Dock hade läraren som jag hade på eftermiddagslektionen ont i ryggen och satt på en stol hela lektionen, (som tur var för mig eftersom jag kunde köra mina ordlekar ifred då), verkade ganska trött och oplanerad idag. 
 
Precis innan vi slutade började hon prata om vår inlämning vi hade för tre veckor sen. Klumpen i magen växte sig större. Jag var osäker på om inlämningen dög när jag lämnade in den och har varit ganska förberedd på en komplettering sen dess. Att den skulle komma nu, när vi har seminarium på fredag, inlämning på tisdag och tenta nästa fredag, kändes högst olämpligt... Vår lärare började dessutom snacka om att ganska många hade fått komplettering på hennes del och att vi skulle se det som ett lärtillfälle och inget annat. Kompletterade vi vår uppgift hade vi godkänt.
 
Vi slutade klockan 15.00 och 16.00 skulle resultatet komma så väntan däremellan spenderades med Becca på en buss och biblioteket. Likt nervösa fågelbarn som väntar på mat från sin fågelmamma gick vi där och letade böcker och till slut blev klockan fyra och vi kunde kolla vårt betyg. Gissa om jag blev glad när jag såg att jag fått godkänt på den första delen och väl godkänt på den andra!?!?!?!? Så fantastiskt skönt!! Att jag fick väl godkänt på den andra delen som var den som läraren pratat om kändes ännu bättre! Skönt att kunna lägga den delkursen bakom sig och kunna fokusera på tentan! 
 
Ikväll har jag tvättat vilket var välbehövligt. Tog det sista paret strumpor imorse... Då är det illa! Menmen, nu hänger den sista tvätten på tork och jag ska sätta mig och läsa ur en av böckerna jag lånade förut! Tänker inte ägna kvällen åt plugg eftersom jag blev godkänd på inlämningen och dessutom blir det en heldag med plugg hos Becca imorgon! 
 
Jag säger som Becca sa förut; Om vi inte får VG på tentan så är det för att livet kom emellan! 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback