monikaronning

Sprit och aceton.

Idag var jag i skolan mellan 9.00 och 16.00. Tro det eller ej men Becca och jag har varit jätteduktiga! Idag har vi pluggat på riktigt. Ägnade hela förmiddagen med att gå igenom alla våra instuderingsfrågor och skriva upp dem på whiteboarden. Pedagogiskt med två olika färger på spritpennorna och fruktansvärt snett skrivet. Att skriva med spritpennor en så lång stund och så pass mycket som vi gjorde bidrog till att vårt grupprum luktade sprit. Doften kändes så fort man öppnade dörren... Säger en hel del. 
 
Sen blev det en snabb sväng hem, tanken var att få i sig lite mat men världen ville annat. Åh. Himmel. Jag hörde min pappa säga "Klumpa" till mig som han brukar när jag gör något väldigt idiotiskt. Detta är förmodligen det dummaste jag gjort, typ. Skulle räcka mig efter min nagellacksborttagning men jag får inte tag på den utan lyckas riva ner ett nagellack som åkte rätt ner på handfatets kant och det sa KRASCH! Det var nagellack överallt och jag drog en fin visa av "vackra" ord. Det var nagellack och glassplitter på handfatet, toaletten, väggen, golvet, tvättkorgen.. You name it. Så istället för att äta fick jag städa badrummet. Acetonen gick åt. Först min vanliga flaska och sen min burk med lite starkare aceton. Sen körde jag på med såpa också. Sen upptäckte jag att det var sju minuter kvar tills jag skulle iväg så jag fick äta en macka påväg ut till bussen. När jag kom hem luktade det fortfarande aceton i badrummet. Inte konstigt att jag är tung i huvudet liksom?
 
Nu har jag i alla fall haft en lugn kväll. Jag har lagat mat, pluggat, pratat med Amanda och tittat på film! Imorgon blir det en kort sovmorgon och sen blir det plugg hela dagen. På kvällen ska jag till Stina och käka mat och titta på Bonde söker fru-finalen! Mys!! 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback