monikaronning

Farmors gungstol

Den här gungstolen satt jag och filosoferade i när jag var hemma i helgen. Gungstolen tillhörde min farmor och det var ett av de föremål som jag gillade som farmor hade. Förutom gungstolen hade hon också ett litet troll som hon alltid ställde fram på bordet när jag kom och besökte henne. Trollet skulle sitta och titta på när jag åt nyponsoppa med maränger som farmor alltid bjöd på. Efter att magen var full av soppan och marängerna så tog jag mig en tur in till vardagsrummet och satte fart på gungstolen. Fort gick det, fram och tillbaka. Ännu värre blev det när min lillebror var med och vi bråkade om vem som skulle få sitta i den. Vilka minnen! Nu tillhör den min bror, vilket inte är mer än rätt. Och när jag är hemma så tar jag mig alltid en tur in till hans rum oavsett om han är hemma eller inte. Antingen sitter jag där och pratar med honom och hans flickvän om hon befinner sig där eller så tar jag med katten eller så sitter jag där helt själv. Tar lite fart, känner gungningen, blundar och blir lugn. Lika underbart varenda gång. 




Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback